OPO – Passiv forædling
I denne vejledning kan du få hjælp til at udfylde de enkelte felter i ansøgningen, og du kan se, om felterne i ansøgningen er obligatoriske at udfylde.
Vejledningen er - foruden en generel ansøgningsvejledning - delt op i tre dele, der svarer til "fanebladene" i Toldbevillingssystemet:
- oplysninger om ansøger
- generelle ansøgningsoplysninger
- specifikke ansøgningsoplysninger.
Læs mere om Toldbevillingssystemet
For at du kan ansøge om bevillingen, skal du logge på Toldbevillingssystemet. Hvis du ikke har brugt Toldbevillingssystemet før, eller hvis du er i tvivl om, hvordan systemet fungerer, kan det være en god idé at starte her:
Sådan fungerer Toldbevillingssystemet.
Sådan logger du på Toldbevillingssystemet.
Sådan giver du rettigheder til at logge på Toldbevillingssystemet.
Når du er logget på Toldbevillingssystemet og vil søge en bevilling, skal du gøre følgende:
- Vælg "Ny ansøgning" på venstre menubar.
- Udfyld de tre felter "medlemsland", "bevillingstype" og "besluttende toldmyndighed". Herunder kan du se, hvordan du udfylder de tre felter.
Felt: | Sådan gør du: |
---|---|
Medlemsland |
Her starter du med at vælge, hvilket medlemsland du søger bevillingen i. Det vil typisk være Danmark. |
Bevillingstype |
Herefter skal du vælge hvilken type bevilling du gerne vil ansøge om. For denne ansøgning skal det være Passiv forædling (OPO). |
Besluttende toldmyndighed |
Skriv referencenummeret på toldmyndigheden. Er det Danmark, du søger i, skal du altid angive "DK004700". Hvis du er i tvivl om, hvad nummeret er, kan du klikke på knappen ”Søg efter COL nummer”, hvorefter du kommer hen på en side, hvor du kan søge efter de forskellige toldkontorer baseret på bl.a. geografi. |
Felt: | Sådan gør du: |
---|---|
Oplysninger om ansøger (obligatorisk) |
Felterne udfyldes på forhånd med oplysninger fra Det Centrale Virksomhedsregister (CVR) og EU's EORI-database. "Ansøgeren" er den person, som ønsker at blive bevillingshaver. Kontrollér, at oplysningerne i "Identifikation af aktør" og/eller "Navn og adresse" svarer til den virksomhed, der skal være ansøger. Ansøgeren vil som hovedregel også være klarerer. Det vil med andre ord være den virksomhed i hvis regnskab, toldangivelserne skal indskrives. Det betyder, at ansøgeren enten:
Bemærk: Hvis du logger på Toldbevillingssystemet som toldrepræsentant eller partsrepræsentant, skal du være særligt opmærksom på, at oplysningerne er korrekte og svarer til den virksomhed, som du repræsenterer, og at felterne derfor ikke skal udfyldes med dine egne oplysninger. |
Toldrepræsentant (obligatorisk) |
Feltet udfyldes ved at klikke på "Opret". Hvis du bruger en toldrepræsentant, skal du indtaste EORI-nummeret på din toldrepræsentant og udfylde navn og adresseoplysninger på repræsentanten. Derudover skal du vedhæfte dokumentation for repræsentationsforholdet. Dette gøres på fanen "Generelle ansøgningsoplysninger". Hvis du ikke bruger en toldrepræsentant, skal du blot udfylde feltet med dine egne data. En toldrepræsentant er en person, som er udpeget til at foretage handlinger og opfylde formaliteter på vegne af en anden. Læs mere om toldrepræsentation, herunder om dokumentation for repræsentationsforholdet, i Den Juridiske Vejledning, afsnit A.A.7.4.2.3 Toldrepræsentant. |
Kontaktperson vedrørende ansøgning |
Skriv kontaktoplysningerne på den person hos ansøger, som Toldstyrelsen kan kontakte, hvis der er spørgsmål til ansøgningen. Informationerne skal udfyldelse i følgende format:
|
Ansvarlig for toldanliggender |
Feltet skal ikke udfyldes. |
Den person, som er ansvarlig for ansøgervirksomheden eller udøver kontrol med dens ledelse (valgfrit) |
Feltet skal ikke udfyldes. |
Felt: | Sådan gør du: |
---|---|
Besluttende toldmyndighed (obligatorisk) |
Feltet udfyldes automatisk med samme toldstedskode som toldstedskoden, der blev angivet i indledningen for "Beslutningstagende toldmyndighed". For ansøgninger, der indgives i Danmark, vil dette altid være DK004700 Toldstyrelsen Aarhus. |
Information om ansøgning (obligatorisk) |
Feltet udfyldes automatisk med den bevillingstype, som du indledningsvist valgte at indgive en ansøgning om. |
Ansøgningstype (obligatorisk) |
Du skal vælge hvilken type ansøgning, der er tale om. Der er 2 valgmuligheder at vælge imellem på feltet "Ansøgningstype":
Ansøg om ny bevilling Fornyelse af bevilling Bemærk: Hvis du har en ændring til en eksisterende bevilling eller tilbagekaldelse af en eksisterende bevilling eller ønsker at suspenderer en eksisterende bevilling, skal du gøre følgende: Ændringer eller tilbagekaldelser af eksisterende bevillinger ansøges direkte fra Toldbevillingssystemet:
Suspension af en bevilling Hvis du har fået bevilling, men midlertidigt er ude af stand til at opfylde dine pligter, skal du bede om at bevillingen suspenderes. Dette gøres direkte fra Toldbevillingssystemet:
Følg anvisningerne i systemet.
|
Samtykke for offentliggørelse af ansøgningen (obligatorisk) |
Vælg, om du vil give samtykke til, at de følgende oplysninger offentliggøres i en database over bevillingshavere i EU:
Hvis der ikke gives tilladelse til offentliggørelse, er det alene de følgende oplysninger, der offentliggøres i databasen:
Oplysningerne er i alle tilfælde tilgængelig for toldmyndighederne i alle de medlemsstater, hvor bevillingen er gyldig. Hvis du vælger at få dine oplysninger offentliggjort, kan fx dine samarbejdspartnere se i systemet, hvilke aktive bevillinger du har. |
Bilag til ansøgningen (valgfrit) |
Vedhæft alle de bilag, du mener er relevante for din ansøgning, fx fuldmagter, regnskabsopstillinger, arbejdsgangsbeskrivelser, navne og adresser på relevante samarbejdspartnere i forbindelse med bevillingen. Du kan vedhæfte bilag med yderligere dokumentation ved at klikke på knappen med "plus"-tegn. Der skal for hvert enkelt bilag oplyses følgende:
Bemærk:
|
Geografisk gyldighedsområde (obligatorisk) |
Geografisk gyldighedsområde inden for Unionen (obligatorisk)Du skal vælge, om bevillingen skal være gyldig i et eller flere EU-medlemslande.
Bemærk: Hvis bevillingen skal anvendes i mere end ét EU-medlemsland, skal ansøgningen i høring blandt de valgte lande før den kan udstedes. Derfor skal du påregne en forøget sagsbehandlingstid. Land Vælg det eller de EU-medlemslande, bevillingen skal være gyldig i, fx "Danmark", hvis bevillingen kun skal anvendes i Danmark. Feltet skal ikke udfyldes, hvis bevillingen skal være gyldig i alle EU-medlemslande. |
Anmodet ikrafttrædelsesdato for bevillingen |
Feltet behøver ikke at blive udfyldt, medmindre der ønskes en anden ikrafttrædelsesdato end den dato, hvorpå den modtages. Hvis feltet ønskes udfyldt, klik da først på "Opret". Ansøger du eksempelvis om bevilling med tilbagevirkende kraft, skal du angive dette i fritekstfeltet under dette felt. |
Yderligere oplysninger |
Dette felt udfyldes efter behov. |
Felt: | Sådan gør du: |
---|---|
Hovedbogholderi for bevilling til særlige procedurer |
|
Sted hvor bogholderiet føres |
Hvis du er AEO (Autoriseret Økonomisk Operatør) skal felterne ikke udfyldes. Ved hovedbogholderi forstås det samlede bogholderi over virksomhedens toldmæssige aktiviteter i henhold til den ansøgte bevilling, som gør det muligt for Toldstyrelsen at føre tilsyn med bevillingen. Hovedbogholderiet skal være udformet i overensstemmelse med almindelige regnskabsmæssige principper og muliggøre en revisionsbaseret kontrol. Hovedbogholderiet for told kan være integreret med virksomhedens hovedbogholderi for øvrige forretningsmæssige aktiviteter og/eller skatter i øvrigt. |
Vejnavn og husnummer |
Udfyldes. |
Postnummer |
Udfyldes. |
By |
Udfyldes. |
Medlemsland |
Vælges på listen over valgmuligheder. |
UNLOCODE |
Enten skal den fulde adresse eller UN/LOCODE udfyldes. UN/LOCODE må erstatte adressen, hvis den giver en klar identifikation af den pågældende lokation. |
Bogholderitype |
Angiv, hvilken type bogholderi, der er tale om, fx "elektronisk". Oplys gerne, hvilket IT-system/-program, hovedbogholderiet for told føres i, fx "Navision". |
Regnskaber |
|
Sted hvor regnskabet føres |
Klik på "Tilføj ny" for at oprette feltet. Ved toldregnskab forstås det vareregnskab, som gør det muligt for toldmyndighederne at føre tilsyn med den procedure, som den ansøgte bevilling angår. Toldregnskabet skal blandt andet gøre det muligt at identificere de varer, der er henført under proceduren, deres toldmæssige status, og om de er blevet flyttet. Disse oplysninger er nødvendige for at kunne identificere det sted, hvor regnskaberne føres for de varer, som befinder sig på den adresse, der eventuelt er nævnt i bevillingen. Vedhæft gerne et eksempel på en regnskabsopstilling på fanen "Generelle ansøgningsoplysninger". |
Vejnavn og husnummer |
Udfyldes |
Postnummer |
Udfyldes |
By |
Udfyldes |
Medlemsland |
Vælges på listen over valgmuligheder. |
UNLOCODE |
Enten skal den fulde adresse eller UN/LOCODE udfyldes. UN/LOCODE må erstatte adressen, hvis den giver en klar identifikation af den pågældende lokation. |
Regnskabstype |
Regnskaberne skal gøre det muligt for toldmyndighederne at føre tilsyn med den pågældende procedure, især med hensyn til identifikation af varer, der er henført under proceduren, deres toldmæssige status og deres bevægelser. |
Beskrivelse af regnskabstype |
Angiv en kort beskrivelse af regnskabet og hvilket program det er lavet i. |
Beskrivelse af planlagte aktiviteter |
Beskriv arten af de planlagte aktiviteter (fx oplysning om behandlinger under en lønforarbejdningskontrakt eller sædvanlige former for behandling), der skal udføres på varerne under toldproceduren. |
Foreslåede toldsteder |
|
Henførselstoldsted(er) |
Her skal du skrives et bud på, hvilke toldkontorer der skal håndtere henholdsvis henførsel, afslutning og sikkerhedsstillelse. Klik på knappen i toppen kaldet "Søg efter COL nummer (Toldkontor)" eller brug dette link til at finde de rette kontorer. |
Afslutningstoldsted(er) |
Her skal du skrives et bud på, hvilke toldkontorer der skal håndtere henholdsvis henførsel, afslutning og sikkerhedsstillelse. Klik på knappen i toppen kaldet "Søg efter COL nummer (Toldkontor)" eller brug dette link til at finde de rette kontorer. |
Sikkerhedsstillelsestoldsted |
Sikkerhedsstillelsestoldstedet skal som udgangspunkt ikke udfyldes, når der ansøges om en bevilling til proceduren for passiv forædling, medmindre der ansøges om forudgående import af ombytningsvarer eller forædlingsprodukter.
|
Afslutningsfrist |
|
Udløbsperiode for den særlige procedure (måneder) |
Angiv den periode, der anses for nødvendig til at gennemføre forædlingsprocessen, samt til at afsætte forædlingsprodukterne. Perioden begynder, når varerne bliver henført under toldproceduren. Perioden slutter, når proceduren bliver afsluttet, altså når varerne eller produkterne er blevet angivet til en efterfølgende toldprocedure, reeksporteret eller er overgået til fri omsætning. Angiv perioden i måneder. |
Automatisk forlængelse af frist |
Ja eller nej spørgsmål. Du skal her tage stilling til, om der skal ske automatisk forlængelse af afslutningsfristen. Vælges "Nej", følges hovedreglen, hvorefter fristen udløber jf. den generelle fastsatte afslutningsfrist som anført ovenfor. Vælges ”Ja”, som undtagelse, er der tale om en situation, hvor alle varer er henført under proceduren på samme tid og derfor udløber afslutningsfristen på samme dato. Når fristen for afslutning af proceduren udløber på en bestemt dato for alle de varer, der er henført under proceduren i en given periode, er der mulighed for at toldmyndighederne kan fastsætte, at fristen for afslutning automatisk forlænges for alle varer, der stadig er henført under proceduren på denne dato. Toldmyndighederne kan beslutte at afbryde den automatiske forlængelse af fristen hvad angår alle eller visse af de varer, der er henført under proceduren. |
Beskrivelse af den beregnede afslutningsperiode |
Dette felt skal kun udfyldes, hvis du har svaret ”ja” til feltet ovenfor om automatisk forlængelse af fristen. Feltet må ikke udfyldes, hvis du har svaret ”nej” ovenfor. Hvis du søger om automatisk forlængelse af frist skal du redegøre for hvorfor der ansøges herom. |
Sikkerhedsstillelse |
Klik på ”Opret” for at oprette feltet. |
Indikation af sikkerhedsstillelse |
Ja eller Nej spørgsmål. Hvis der er tale om en ansøgning om en almindelig passiv forædling EX/IM, er hovedreglen, at der ikke skal stilles sikkerhed. Feltet skal udfyldes med et "Nej", hvis varerne ikke skal være omfattet af sikkerhedsstillelse. Der skal kun svares "Ja", hvis der ansøges om forudgående import af ombytningsvarer eller forædlingsprodukter. |
Referencenummer for sikkerhedsstillelse |
Feltet skal udfyldes, hvis der er svaret "Ja" i feltet "Indikation af sikkerhedsstillelse" ovenfor.
|
Sikkerhedsstillelsesbeløb |
Klik på "Opret" for at oprette feltet, hvis du har svaret ”ja” ovenfor under feltet ”Indikation for sikkerhedsstillelse”. |
Beløbets størrelse |
Hvis der tidligere i feltet "Indikation af sikkerhedsstillelse" er svaret "Ja", skal du angive sikkerhedsstillelsesbeløbets størrelse og valutaenhed. |
Valutaenhed |
Udfyldes, hvis der er angivet et sikkerhedsstillelsesbeløb ovenfor. |
Overdragelse af rettigheder og forpligtelser |
|
Overdragelse af rettigheder |
Ved ansøgning om tilladelse til overdragelse af rettigheder og forpligtelser mellem personer, som er ansvarlige for proceduren, jf. kodeksens artikel 218, angives oplysninger om erhververen og de foreslåede overførselsformaliteter. En sådan anmodning kan også indgives til den kompetente toldmyndighed på et senere tidspunkt, efter at ansøgningen er blevet antaget og bevillingen af en særlig procedure givet. Hvis der svares ja, er resten af felterne obligatoriske at udfylde. |
Overdragelse af rettigheder |
Giv en kort beskrivelse af de foreslåede formaliteter, og oplys bl.a. hvem, der overdrages til (modtagerens navn, vejnavn, postnr. m.m.). |
Varer, der skal placeres under en forædlingsprocedure |
Klik på "Tilføj ny" for at tilføje varer under proceduren. Mulighed for masseupload af Excelark Hvis du har mange varekoder, kan du med fordel masseuploade et Excelark med koderne, så du undgår at skulle udfylde felterne, som er beskrevet nedenfor, af flere omgange. Klik i så fald blot på knappen "Eksporter" for at generere en skabelon til Excel. Når denne er udfyldt med alle oplysningerne, kan den uploades igen ved at klikke på knappen "Importer". |
Angivelse af ækvivalente varer |
Ja eller nej spørgsmål. Ækvivalente varer er EU-varer, som oplagres, anvendes eller forædles i stedet for varer, der er henført under en særlig procedure, dog ikke forsendelsesproceduren. Hvis der er planer om at anvende ækvivalente varer, angives de ækvivalente varers ottecifrede KN-kode, deres handelsmæssige kvalitet og deres tekniske egenskaber for at gøre det muligt for toldmyndighederne at foretage den nødvendige sammenligning mellem de ækvivalente varer og de varer, som de erstatter. |
Indikation af særlige forudsætninger |
Ja eller nej spørgsmål. |
Ækvivalente varer |
Klik på "Opret", hvis der er svaret ”ja” til at der anvendes ækvivalente varer ovenfor under ja eller nej spørgsmålet herom. Ækvivalente varer er EU-varer, som oplagres, anvendes eller forædles i stedet for varer, der er henført under en særlig procedure, dog ikke forsendelsesproceduren. Hvis der er planer om at anvende ækvivalente varer, angives de ækvivalente varers ottecifrede KN-kode, deres handelsmæssige kvalitet og deres tekniske egenskaber for at gøre det muligt for toldmyndighederne at foretage den nødvendige sammenligning mellem de ækvivalente varer og de varer, som de erstatter. De relevante koder for feltet "Identifikation af varer" kan bruges til at foreslå understøttende foranstaltninger, som kan være nyttige med henblik på denne sammenligning. Angiv om ikke-EU-varerne ville være genstand for antidumping-, udlignings- eller beskyttelsestold eller enhver anden yderligere told efter suspension af indrømmelser, hvis de blev angivet til overgang til fri omsætning. |
Varekode |
Angiv her den ottecifrede KN-kode for den ækvivalente vare. Ved at trykke på knappen ’+’ kan der angives flere varer. |
De ækvivalente varers handelsmæssige kvalitet og tekniske egenskaber |
Angiv her de handelsmæssige kvaliteter og de tekniske egenskaber for varerne. |
Ikke-EU-varer er pålagt af antidumpingtold, udligningstold, tillægstold eller andre afgifter stammende fra en suspension af modydelser |
Angiv om ikke-EU-varerne ville være genstand for antidumping-, udlignings- eller beskyttelsestold eller enhver anden yderligere told efter suspension af indrømmelser, hvis de blev angivet til overgang til fri omsætning. |
Kode for identifikation af varer |
Fra dropdown listen skal du vælge den kode der passer bedst på din vare. Og herefter give en kort beskrivelse af den. |
Oplysning om økonomiske betingelser |
Kræves ikke – besvares alligevel. |
Økonomiske betingelser |
Vælg fra dropdown listen den betingelse, der passer bedst. |
Beskrivelse af de økonomiske forudsætninger |
Skriv: ”Anvendes ikke”. |
Varekode |
Angiv de første fire cifre for de varer, der skal placeres under proceduren for aktiv forædling. De sidste to betingelser kan ikke valideres automatisk. Sørg for at bruge den ottecifrede KN-kode, hvis disse betingelser gælder. |
Beskrivelse af varer |
Oplys varernes handelsbetegnelse og/eller en teknisk beskrivelse af dem. |
Varemængde |
Klik på "Opret". |
Måleenhed |
Vælg den relevante måleenhed ud fra dropdown listen. |
Værdi af varer |
|
Beløbets størrelse |
Angiv den anslåede værdi af de varer, som det er hensigten at henføre under den særlige procedure i bevillingens gyldighedsperiode. |
Valutaenhed |
Bemærk, at du som udgangspunkt skal oplyse værdien i EUR. Dernæst er der mulighed for også at oplyse valutaen i DKK. Husk at vælge, hvilken valuta du oplyser værdien i. |
Udbyttesats |
Enten skal du i procent oplyse den forventede udbyttesats af varen eller beskrive en metode til, hvordan det kan regnes ud. Udbyttesatsen er den mængde eller den procentdel af forædlingsprodukter, der opnås ved forædling af en bestemt mængde varer, der er henført under en forædlingsprocedure. |
Identifikation af varer |
Klik på "Opret". Dette felt skal ikke udfyldes, hvis der tidligere under feltet "Angivelse af ækvivalente varer" er valgt "Ja", eller hvis der er tale om en ansøgning om passiv forædling, hvor standardproceduren for ombytning anvendes. |
Kode for identifikation af varer |
Fra dropdown listen skal du vælge den kode der passer bedst på din vare. |
Beskrivelse af identifikation af varer |
Beskriv med fritekst hvordan varerne, der er henført under proceduren, kan identificeres. Klik på ”OK”. |
Forædlede produkter |
Klik på "Tilføj ny" for at tilføje varer under proceduren. Mulighed for masseupload af Excelark Hvis du har mange varekoder, kan du med fordel masseuploade et Excel-ark med koderne, så du undgår at skulle udfylde felterne, som er beskrevet nedenfor, af flere omgange. Klik i så fald blot på knappen "Eksporter" for at generere en skabelon til Excel. Når denne er udfyldt med alle oplysningerne, kan den uploades igen ved at klikke på knappen "Importer".
|
Varekode |
Angiv de første fire cifre af KN-koden for de varer, der skal henføres under proceduren for aktiv forædling. Den ottecifrede KN-kode angives, hvis der er tale om:
|
Beskrivelse af varer |
Oplys varernes handelsbetegnelse og/eller en teknisk beskrivelse af dem i feltet "Varebeskrivelse". |
Varebeskrivelse |
Handelsbetegnelsen og/eller den tekniske beskrivelse bør være tilstrækkelig klar og detaljeret, så der kan træffes en afgørelse vedrørende ansøgningen. Angiv oplysninger om varernes handelsmæssige kvalitet og tekniske egenskaber, hvor der er planer om at anvende ækvivalente varer. |
Standardombytning |
|
Indikation af standardombytning |
Ja eller nej spørgsmål. Standardombytning kan bevilges ved reparation af defekte varer og giver mulighed for at lade en indført ombytningsvare træde i stedet for EU-varer, der er henført under proceduren for passiv forædling, hvor forædlingsprocessen består i reparation af defekte EU-varer. Standardombytning med forudgående import af ombytningsvarer Der kan anmodes om tilladelse til at anvende fremgangsmåden med standardombytning, med forudgående import af ombytningsvarer, som giver mulighed for at importere ombytningsvarer, før de defekte EU-varer eksporteres under proceduren for passiv forædling reparation. |
Type af standardombytning |
Vælg ud fra dropdown listen, hvilken type standardombytning der er tale om: 1 - Standardombytning uden forudgående import af ombytningsvarer |
Ombytningsvarer |
Klik på "Tilføj ny" Tilføj varer under proceduren, hvis der er svaret ”ja” ovenfor. |
Varekode ombytningsvarer |
Hvis det er planlagt at benytte fremgangsmåden med standardombytning (kun muligt i tilfælde af reparation), skal du angive den ottecifrede KN-kode. |
Beskrivelse af ombytningsvarer |
Angiv med fritekst en beskrivelse af varernes handelskvalitet og tekniske egenskaber for ombytningsvarerne. På den måde kan toldmyndighederne foretage de nødvendige sammenligninger mellem de midlertidigt udførte varer og ombytningsvarerne. |
Midler til identifikation af ombytningsvarer |
Vælg ud fra dropdown listen, hvordan ombytningsvarerne kan identificeres. |
Beskrivelse af standardombytning |
Beskriv de planlagte aktiviteter for standardombytning med eller uden forudgående import af ombytningsvarer. |
Sted(er) for forarbejdning eller anvendelse |
Klik på "Tilføj ny" for at tilføje varer under proceduren. Mulighed for masseupload af Excelark Hvis du har mange varekoder, kan du med fordel masseuploade et Excel-ark med koderne, så du undgår at skulle udfylde felterne, som er beskrevet nedenfor, af flere omgange. Klik i så fald blot på knappen "Eksporter" for at generere en skabelon til Excel. Når denne er udfyldt med alle oplysningerne, kan den uploades igen ved at klikke på knappen "Importer". |
Muligheder for identifikation |
Her skal du vælge på hvilken måde du gerne vil oplyse om hvor det første forarbejdnings- eller anvendelsessted er henne. Dette gøres ved at vælge en af mulighederne på dropdown listen. Hvis du gerne bare vil angive en adresse, vælges punktet ”Z – Fritekst”. |
Land |
Vælg et land fra listen. |
Type af lokationskode |
Vælg en af mulighederne fra dropdown listen. Er du i tvivl om, hvilken du skal vælge, vælg da blot ”D – Andre/andet”. |
Kode for lokation |
Klik på "Opret", hvis ”Type af identifikation” er lig med en af følgende:
Hvis ikke ”Type af identifikation” er udfyldt med én af de ovenstående valgmuligheder, skal feltet ikke udfyldes, og du må derfor ikke klikke på ”opret”. |
Identifikation af lokalitet |
Udfyld feltet her med information om den pågældende type af identifikation, der er valgt ovenfor, f.eks. bevillingsnummer, postnummer eller EORI-nummer. |
Yderligere aktør |
Feltet skal ikke udfyldes. |
Fritekst beskrivelse |
Klik på "Opret", hvis ”Type af identifikation” er lig med "Fritekst". Hvis ikke der er valgt ”Fritekst” under ”Type af identifikation”, skal feltet ikke udfyldes, og du må derfor ikke klikke på ”opret”. Ellers udfyldes med navn og adresse på det sted, hvor der sker forarbejdning eller anvendelse. |
Navn |
Udfyldes. |
Vejnavn og husnummer |
Udfyldes. |
Postnummer |
Udfyldes. |
By |
Udfyldes. |
Forudgående import af ombytningsvarer |
|
Indikation af forudgående import af ombytningsvarer |
Ja eller nej spørgsmål. Angiv, om der er planer om at importere ombytningsvarer forud for eksporten af de defekte produkter. |
Tidsfrist (måneder) |
Hvis der er svaret ja ovenfor, angiv da den periode i måneder, inden for hvilken EU-varerne bør angives til passiv forædling. |
Forudgående import af forædlede produkter (OP IM/EX) |
|
Indikation af forudgående import af forædlede produkter (OP IM/EX) |
Ja eller nej spørgsmål. Angiv, om der er planer om at importere forædlingsvarer, der er fremstillet af ækvivalente varer, inden EU-varer henføres under passiv forædling. |
Tidsfrist |
Hvis der er svaret ja ovenfor, angiv da perioden i måneder, inden for hvilken EU-varerne bør angives til passiv forædling, idet der tages hensyn til den tid, der er nødvendig til indkøb af EU-varerne og deres transport til eksporttoldstedet. |
Når alle obligatoriske felter på de tre faneblade er udfyldt, indsendes ansøgningen.