Gå til indhold

DMS Eksport og DMS Forsendelse er blevet idriftsat som planlagt

Toldstyrelsen og Udvikling- og Forenklingsstyrelsen har i samarbejde med systemleverandøren, Netcompany, idriftsat DMS Eksport og DMS Forsendelse som planlagt.

Denne weekend blev det nye system til at udarbejde og indsende eksport- og forsendelse sat i drift som planlagt med kendte fejl.  

Toldstyrelsen opfordrer fortsat virksomheder, som udelukkende skal benytte DMS Online til at udarbejde og indsende angivelser, til at vente med at tage DMS i brug til efter 16. august, hvor der kommer en opdatering af systemet. Læs om Toldstyrelsens opfordring.  

I de kommende uger vil der være stort fokus på fejlretning i DMS Eksport og DMS Forsendelse, og i den kommende tid vil der komme flere opdateringer. Læs mere om de kommende opdateringer.  

skat.dk/dms kan du finde en oversigt over fejl. Oversigten justeres efter hver af de kommende opdateringer af DMS Eksport og DMS Forsendelse. 

Har du opdaget en fejl? 

Opdager du en fejl i systemet, som ikke allerede findes på fejloversigten, må du gerne melde den ind til Toldstyrelsens Servicedesk på mail servicedesk@toldst.dk. Du skal melde fejlen ind så præcist som muligt, så systemleverandøren, Netcompany, kan genskabe fejlen. Derfor har vi brug for en række oplysninger fra brugeren, der indmelder fejlen. Oplys, når du indmelder fejl:  

  • hvilket miljø er du i?  
  • hvilken bruger, hvilken medarbejder?  
  • referencenumre, tidsstempler og data, der ikke kan undværes – indsend ikke dette i en vedhæftet fil  
  • hvornår virkede det sidst, og er der en tendens? Er der mange sager om den samme fejl, så indsend dem gerne samlet, hvis det er muligt.  

Har du spørgsmål?  

Har du systemtekniske spørgsmål, så kontakt Toldstyrelsens Servicedesk på mail: servicedesk@toldst.dk.