Gå til indhold

Sådan udfylder du en ansøgning om ændring, ugyldiggørelse eller tilbagebetaling i DMS

I DMS skal du ansøge om ændring, ugyldiggørelse eller tilbagebetaling direkte på angivelsen. 

Lige nu er det ikke muligt at vedhæfte dokumentation, når du ansøger i DMS. Det skal du i stedet gøre via Toldstyrelsens digitale ansøgningssystem. Når du skal vedhæfte dokumentation til ansøgningen, skal du angive ’ja’, til at der er tale om en igangværende sag. Herefter kan du nøjes med at angive MRN-nummeret for angivelsen og vedhæfte dokumentationen. 

Se også de skriftlige systemvejledninger til at indgive ansøgning om ændring, ugyldiggørelse og tilbagebetaling af en toldangivelse i DMS Import.

Ændring og ugyldiggørelse af toldangivelsen før frigivelse i DMS

Hvis du har rettelser, eller hvis en angivelse skal ugyldiggøres, før varerne er frigivet, skal du kontakte toldstedet, hvor angivelsen er indsendt. Supplerende dokumentation skal indsendes til toldstedets mail med begrundelse for den ønskede ændring eller ugyldiggørelse. 

Find kontaktoplysninger.

Overblikket opdateres løbende. Senest opdateret 9. september 2025.