Gå til indhold

Sådan giver du besked om fejl i DMS

Hvis du oplever en fejl i DMS Import, DMS Eksport eller DMS Forsendelse, vil vi gerne høre fra dig. Vi har dog brug for en række oplysninger om fejlen, så vi kan behandle din sag mest effektivt.

Hvis du oplever en fejl i DMS, kan du altid kontakte Toldstyrelsen ved at sende en mail til servicedesk@toldst.dk. For at vi kan behandle din sag så effektivt som muligt, har vi dog brug for en detaljeret beskrivelse af fejlen og information om din virksomhed og det pågældende system.  

Før du indmelder en fejl, kan du orientere dig på siden Planlagte og gennemførte opdateringer i DMS, hvor du finder indholdet i kommende opdateringer i DMS. Hvis emnet allerede er på listen, behøver du ikke at indmelde fejlen igen. 

Hvilke oplysninger skal du angive? 

Når du indberetter en fejl i DMS, er det vigtigt, at mailen indeholder følgende oplysninger: 

  • Om der er tale om en fejl i DMS Import, DMS Eksport eller DMS Forsendelse 
  • Dit bruger-ID og virksomhedens CVR-nummer og/eller SE-nummer 
  • Om fejlen opstod i produktions- eller testmiljø
  • LRN og/eller MRN (ét eller flere) 
  • Beskrivelse af fejlen
  • Skærmprint af fejlen 
  • Om fejlen gælder for én eller flere angivelser af samme type.

Hvis du anvender system-til-system-løsningen, vil vi desuden bede dig om at indsende en kopi af det svar eller den fejlkode, du har modtaget. Det vil også være en hjælp, hvis du vedhæfter den indsendte fil og UUID-certifikatnummeret. 

Læs mere om overgangen til de nye systemer på toldst.dk/dms.