Gå til indhold

Statistik vedrørende whistleblowerordningen

Det følger af whistleblowerlovens § 27, at Skatteforvaltningen mindst en gang årligt skal offentliggøre oplysninger om de indberetninger, som whistleblowerordningen har modtaget.

Konkret skal der offentliggøres antal modtagne, antal realitetsbehandlede og antal afviste indberetninger samt tema herfor. Der er alene angivet tema for de indberetninger, der er realitetsbehandlet. Derudover oplyses antal indberetninger, der har givet anledning til en politianmeldelse.

Oplysningerne for den 1. maj 2024 t.o.m. den 31. oktober 2024 fremgår af tabel 1 nedenfor.

Tabel 1. Whistleblowerstatistik for Skatteforvaltningen i perioden 1. maj 2024 31. oktober 2024 
       
Antal modtagne indberetninger Antal indberetninger, der er realitetsbehandlet Antal afviste indberetninger Antal indberetninger, der har givet anledning til politianmeldelse Tema for indberetningen
261 0 24 0

1 2 af de 26 indberetninger er pr. 31 oktober 2024 fortsat under indledende sagsbehandling. 
Kilde: Skatteforvaltningen

 

Oplysningerne for den 1. november 2023 t.o.m. den 30. april 2024 fremgår af tabel 2 nedenfor.

Tabel 2. Whistleblowerstatistik for Skatteforvaltningen i perioden 1. november 2023 – 30. april 2024
Antal modtagne indberetninger Antal indberetninger, der er realitetsbehandlet Antal afviste indberetninger Antal indberetninger, der har givet anledning til politianmeldelse Tema for indberetningen
26 11 25 0 Brud på interne retningslinjer.

1 Indberetningen er pr. 30. april 2024 under realitetsbehandling.
Kilde: Skatteforvaltningen